Ενημέρωση για τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών
Η προστασία του απορρήτου σε κάθε μορφής επικοινωνία αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα. Σύμφωνα με το άρθρο 19 του Συντάγματος 1975/1986/2001 «Το απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης ή επικοινωνίας µε οποιονδήποτε άλλο τρόπο είναι απόλυτα απαραβίαστο.».
Στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, σύμφωνα με τη νομοθεσία, απόρρητα θεωρούνται:
- Το περιεχόμενο της αλληλογραφίας
- Ο αποστολέας
- Ο παραλήπτης
Η διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών πρέπει να αποτελεί μέλημα και ευθύνη τόσο των παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών αυτών όσο και των χρηστών. Σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμόζουν οι χρήστες, δείτε παρακάτω το σχετικό ενημερωτικό υλικό.
Μέτρα Αυτοπροστασίας Χρηστών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
- Ο χρήστης ταχυδρομικών υπηρεσιών οφείλει να αναγράφει σωστά και ευδιάκριτα στα ταχυδρομικά αντικείμενα τα πλήρη στοιχεία του παραλήπτη (στοιχεία: ονοματεπώνυμο ή επωνυμία εταιρίας, διεύθυνση, ταχυδρομικό κώδικα, πόλη και χώρα προορισμού) καθώς και του αποστολέα προς αποφυγή λανθασμένης επίδοσης και πιθανής διακινδύνευσης παραβίασης απορρήτου.
- Ο χρήστης οφείλει να συσκευάζει τα ταχυδρομικά αντικείμενα προς διαχείριση, σύμφωνα με τις οδηγίες του ταχυδρομικού παρόχου προς αποφυγή φθοράς αυτών και πιθανής διακινδύνευσης παραβίασης απορρήτου (βλέπε παρακάτω).
- Ο χρήστης οφείλει να μην αποκαλύπτει σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα, στοιχεία σχετικά με την αποστολή και το περιεχόμενο ταχυδρομικών αντικειμένων.
- O χρήστης οφείλει να έχει εγκαταστήσει γραμματοκιβώτιο σύμφωνα με όσα ορίζει ο Κτιριοδομικός Κανονισμός ΦΕΚ 59/03.02.1989 μέσα στο οποίο ο διανομέας οφείλει να τοποθετεί την απλή αλληλογραφία. Σε περίπτωση μη ύπαρξης γραμματοκιβωτίου, ο διανομέας οφείλει να εναποθέτει το ταχυδρομικό αντικείμενο σε μέρος ασφαλές, ευδιάκριτο και προσβάσιμο από τον παραλήπτη, με γνώμονα τη διασφάλιση του απορρήτου και τη μη απώλεια του ταχυδρομικού αντικειμένου.
- Ο χρήστης μπορεί να απευθυνθεί στις αρμόδιες αρχές και συγκεκριμένα, στην ΑΔΑΕ σε περίπτωση που πιθανολογεί παραβίαση του απορρήτου και στην ΕΕΤΤ σε περίπτωση προβλημάτων με την ποιότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το απόρρητο των επικοινωνιών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες μπορείτε να δείτε την ακόλουθη παρουσίαση.
Ενημερωτικό υλικό από Παρόχους Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Με στόχο να διευκολύνει τους χρήστες στην αναζήτηση ενημέρωσης, η ΑΔΑΕ παραθέτει στον παρακάτω κατάλογο ιστότοπους των παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών που παρέχουν πληροφόρηση στους χρήστες και περιλαμβάνουν ενημέρωση σχετικά με μέτρα που πρέπει να εφαρμόζονται για την προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών. Εταιρίες που δεν αναφέρονται παρακάτω και έχουν αναρτήσει σχετικό υλικό μπορούν να επικοινωνούν με την ΑΔΑΕ για να συμπεριληφθούν στην λίστα. Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο των ιστοσελίδων που αναρτούν οι πάροχοι για την ενημέρωση των χρηστών και συνδρομητών τους, αυτό, όπως είναι ευνόητο, αποτελεί επιλογή και ευθύνη των παρόχων.
ATTIKA EXPRESS
ACS AEE
- Ιδιώτες/επιχειρήσεις: Οδηγίες Συσκευασίας
- Χάρτης Υποχρεώσεων Προς Καταναλωτές ACS
- Επιχειρήσεις : Διαχείριση αποστολών μέσω διαδικτύου (Οδηγίες Χρήσης ACS Connect & Web Connect)
ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ AE
DIRECT COURIER SERVICES OE
ΕΛΤΑ-ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ ΑΕ
- Πως γράφεται η σωστή διεύθυνση για παραλήπτη στο Εξωτερικό
- Ιδιώτες - Αλληλογραφία & Δέματα
- Επιχειρήσεις - Αλληλογραφία & Δέματα
- Χάρτης Υποχρεώσεων Προς Καταναλωτές ΕΛΤΑ
SPEEDEX AE ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Χάρτης Υποχρεώσεων προς Καταναλωτή